The daily slog - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van F. R. - WaarBenJij.nu The daily slog - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van F. R. - WaarBenJij.nu

The daily slog

Door: Florentine

Blijf op de hoogte en volg F.

16 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Saint Augustine

Lange tijd geleden dat ik een verhaal heb geplaatst. Hoogste tijd voor een update dus. Ik zit echt in de dagelijkse sleur. Elke dag vroeg opstaan om naar school te gaan. Gelukkig hoef ik niet 10 minuten te fietsen zoals in Raalte. Als ik om 08:00 les heb, dan gaat de wekker 07:45. Snel in een jurkje schieten, boeken inpakken, tandjes poetsen, bed opmaken, een appel ophalen in D-hall (dining hall). Ik heb al besloten dat ik ga proberen 8 AMs te vermijden volgend semester, maar natuurlijk niet ten koste van de vakken die ik graag wil volgen.

De laatste tijd is het wat regenachtiger en kouder in Saint Augustine. Dus geen strand meer dagelijks. Locals vertellen me gelukkig dat het maar tijdelijk is, want ik vind mezelf nog lang niet bruin genoeg! Regen is erg vervelend hier, want meestal overstromen gelijk de straten. Het hele leven vindt hier ook buitenplaats. Geforceerd worden om binnen te zitten is dus echt vervelend. Ik denk dat ik er wel overheen kom hoor, want ik ben wel wat gewend door ons kikkerlandje.

Afgelopen weekend ben ik mee gegaan met mijn vriendinnetje Marisa naar haar huis. Ze woont in Sunrise wat dicht bij Miami ligt. Heel fijn om even een weekend in een echt huis door te brengen. In het begin wilde ik niet mee, omdat ik niet haar wilde onderbreken in de familietijd. Gelukkig bleef haar moeder er op aandringen dat ik mee ging en heb ik vrijdag morgen om 10 uur besloten om te gaan. Ik moest snel inpakken want om half 11 vertrok de auto richting Miami. Helaas kon ik daardoor niet naar Economie college, maar we konden niet nog 5 uur langer wachten met vertrekken. De reis naar Sunrise duurde 4,5 uur (incl. 30 minuten lunchpauze). Onwijs lang, maar de tijd ging redelijk snel voorbij omdat Marisa en ik altijd zo veel plezier samen hebben.

Eenmaal aangekomen in Sunrise, Florida, kon ik Marisa's ouders ontmoeten. Ontzettend leuke mensen, met een open hart. Ik was van harte welkom en de moeder was boos dat ik mijn was niet had mee genomen. Kortom hele gastvrije mensen. We zijn eerst naar haar oude werkplek gegaan om haar excollegas gedag te zeggen, daarna naar een super grote mall, waar je minstens 100x verdwaald. Tegen etenstijd zijn we met haar ouders uit eten gegaan. 's Avonds lekker filmpje gekeken en toen vroeg naar bed. De volgende dag zijn we naar het strand gegaan, het was bewolkt en het waaide hard. Maar het was toch lekker even uitwaaien.

Om 4 uur moesten we naar de verjaardag van Marisa's nichtje die 2 werd. Het werd heel groot gevierd met enorme cadeaus en veel goed eten. We zijn redelijk lang gebleven op de verjaardag en daarna ben ik met Marisa en haar zus naar de bioscoop geweest. Vanmorgen hebben we heerlijk ontbeten en daarna zijn we weer aan de 4,5 uur lange rit begonnen. Kortom heerlijk weekend.

Helaas was er dit weekend geen tijd voor huiswerk dus ik moet nu nog even flink aan de bak. Over 4 dagen kan ik mijn eigen moeder zien die voor Familyweekend hierheen komt. Ik kan niet wachten!

Liefs

  • 17 Oktober 2011 - 04:04

    Sanne S :

    Hee floor, leuk om te lezen! Gaaf he in zo'n ander land. Hoelang zit je er nou al? Xx

  • 17 Oktober 2011 - 04:04

    Sanne S :

    Hee floor, leuk om te lezen! Gaaf he in zo'n ander land. Hoelang zit je er nou al? Xx

  • 17 Oktober 2011 - 12:39

    El:

    PICTURES! Maar goed verhaal hoor :)

  • 17 Oktober 2011 - 12:40

    Else:

    En vraag mam even of ze me meeneemt in haar koffer please! Zeg maar dat je me te veel mist

  • 19 Oktober 2011 - 17:41

    Jessica:

    Hoi floor en Jenneke, wat hoorde ik zomaar zonder aanhang naar je dochter het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Net terug van de Malediven en nu weer naar je dochter. Willen wel jullie verhalen horen. Nu zitten we bij l' entrecote et les dames vlak bij het Rijksmuseum waar we waren vandaag met steef en.....vlak bij het concertgebouw. Wat vind je ervan om daar de 31e te gaan eten met onze kinderen? Hoi floor hoe is het in de states: relealexed of moet je hard werken? Was het gezellig met je mammie? Geniet van je tijd in Florida liefs jessica en...... Achim die van mijn chocolaatje geniet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Saint Augustine

Florida

Eerste jaar aan Flagler College

Recente Reisverslagen:

09 April 2012

To be continued...

25 Februari 2012

Just 8 weeks left

17 Januari 2012

Home Sweet Home

08 November 2011

Familyweekend&Halloween

16 Oktober 2011

The daily slog
F.

A travelling student who is not ready to settle down in one place

Actief sinds 20 Juni 2011
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 24515

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 20 December 2014

Senior Year!

25 Juni 2014 - 30 Augustus 2014

Roatán - Divemaster

19 Augustus 2013 - 01 Juli 2014

Junior year

13 Juli 2013 - 20 Juli 2013

Bahamas

22 Augustus 2012 - 16 Juni 2013

Sophomore year!

26 Augustus 2011 - 06 Mei 2012

Florida

Landen bezocht: