Home Sweet Home - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van F. R. - WaarBenJij.nu Home Sweet Home - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van F. R. - WaarBenJij.nu

Home Sweet Home

Door: Florentine

Blijf op de hoogte en volg F.

17 Januari 2012 | Verenigde Staten, Saint Augustine

Het is al een tijd geleden dat ik mijn waarbenjij.nu heb geüpdatet. Vandaar weer even een nieuw reisverslag.

Het is niet zo dat ik de afgelopen 2 maanden heb stil gezeten, zeker niet. Ik heb net weer een maandje vakantie er opzitten. Helaas was het niet mogelijk om in mijn kamer te blijven en vanuit daar rond te reizen, omdat de Residence Halls dicht gingen. Stiekem vond ik dat niet zo erg, want daardoor had ik wel een reden om lekker naar huis te gaan. Toen ik klaar was met al mijn tentamens had ik 1 uur om mijn spullen te pakken en naar het vliegveld te gaan. Ik was er veel te vroeg en heb het toch voor elkaar gekregen om bijna mijn aansluiting in Atlanta te missen, omdat mijn eerste vliegtuig een lekke band had. Gelukkig kwam ik na 12 uurtjes reizen toch in Dusseldorf aan. Toen ik me koffer had kwam ik door de deuren heen en daar stond een heel vrolijk gezicht op me te wachten. Het was goed om mijn moeder weer te zien.

De afgelopen maand heb ik echt alleen maar leuke dingen gedaan. Vriendinnetjes die de eerste avond al niet meer konden wachten om me te zien. Helemaal uitgeput heb ik het toch voor elkaar gekregen om nog tot 11 uur 's avonds wakker te blijven na 1 nacht zonder enkele slaap. Het wat niet zo moeilijk omdat Bo en Laura op bezoek kwamen. Sinterklaas was ook nog in het land gebleven om de families Rowel en Baltissen lekker te verwennen. Daarna kwamen nog 2 kerstdiners en Oud&Nieuw. Ik heb me onwijs vermaakt terwijl ik in Nederland was, maar ik verlangde ook wel weer naar het Amerikaanse zonnetje.

Vorige week zaterdag was het de tweede keer dat ik afscheid moest nemen van me familie. Eerst nog even met Daan, papa en mama Amsterdam in om mijn laatste kroket voor de komende 4 maanden te eten, wat smaakte die goed. Ik kwam om 1 uur 's nachts hier aan (0700 Nederlandse tijd) en wilde gelijk mijn bed in duiken omdat ik ook nog eens erg ziek was. Terwijl ik in de shuttle zat, zat ik in dubio of ik mijn bed eerst ging opmaken of toch maar op die kale matras ging slapen. Toen ik in mijn nieuwe kamer kwam, zag ik dat mijn roommate zo lief was geweest om mijn hele bed al op te maken. Ik was intens gelukkig en ben er gelijk ingedoken.

De afgelopen week heb ik veel tijd in bed door gebracht om lekker uit te zieken. Het gaat nu een stuk beter. Het is wel jammer dat ik beide kamergenootjes heb aangestoken en dat die nu ziek in bed liggen. Ook heb ik de eerste lessen allemaal al gehad. Ik heb het volgende semester: Speech communication, business calculus, micro economics, environmental science and oceanography. De eerste week van het schooljaar had ik al meer huiswerk dan ongeveer het hele semester vorig jaar dus het zal wel iets pittiger worden.

Ik mag er nu weer vandoor om een lekker lesje environmental science te volgen. en dan ben ik om 1320 al klaar met de lessen voor vandaag, wat een heerlijk vooruitzicht!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Saint Augustine

Florida

Eerste jaar aan Flagler College

Recente Reisverslagen:

09 April 2012

To be continued...

25 Februari 2012

Just 8 weeks left

17 Januari 2012

Home Sweet Home

08 November 2011

Familyweekend&Halloween

16 Oktober 2011

The daily slog
F.

A travelling student who is not ready to settle down in one place

Actief sinds 20 Juni 2011
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 24507

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 20 December 2014

Senior Year!

25 Juni 2014 - 30 Augustus 2014

Roatán - Divemaster

19 Augustus 2013 - 01 Juli 2014

Junior year

13 Juli 2013 - 20 Juli 2013

Bahamas

22 Augustus 2012 - 16 Juni 2013

Sophomore year!

26 Augustus 2011 - 06 Mei 2012

Florida

Landen bezocht: