Welcome to the sunshine state - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van F. R. - WaarBenJij.nu Welcome to the sunshine state - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van F. R. - WaarBenJij.nu

Welcome to the sunshine state

Door: Florentine

Blijf op de hoogte en volg F.

23 September 2011 | Verenigde Staten, Saint Augustine

Ondertussen ben ik al ruim vier weken van huis. Mijn leven begint hier echt vorm te krijgen. Ik zit net zoals alle andere studenten in de dagelijkse schoolsleur. Vanmorgen heb ik mijn eerste test gehad. Het valt toch nog wel tegen zonder mijn google translate. Als ik iets van het huiswerk niet snap zoek ik het eventjes snel op op internet, maar dat gaat natuurlijk niet tijdens een test.

Toen ik klaar was met mijn test (hij duurde eigenlijk maar 20 minuutjes maximaal) wilde ik rustig terug lopen naar mijn slaapkamer om goed bezig te gaan met mijn huiswerk. Eenmaal bij de voordeur van de bieb aangekomen te zijn, mijn les is in de library, regende het pijpenstelen. Welcome to thé sunshine state. Ik snap niet dat wij altijd klagen in Nederland als het regent. Ik weet dat het vaak regent thuis, maar als het hier regent, paraplu of geen paraplu, je komt zeiknat aan. Het water in de straat stond 5 centimeter hoog en mijn broek was dan ook tot mijn knieën nat. Dat had ik me toch wel iets anders voor gesteld toen ik thuis zat en dacht dat ik naar het zonnige Florida ging.

In mijn slaapkamer heb ik ook gelijk al mijn kleren uitgetrokken en ben ik in mijn trainingspakje gesprongen, een heerlijke huiswerk outfit dacht ik zo. Helaas is het vrijdag en dat betekent dat het cleaningday is. We hebben vier meisjes in de slaapkamer en 4 taken elke week. Deze week was ik de lucky bastard die de douche en de wc mocht schoonmaken. Ik wist niet dat meiden zo smerig konden zijn. Een van mijn kamergenootjes houdt zich helaas niet aan het schoonmaakschema, dus je hebt of een smerige kamer of je moet ook haar taak overnemen. Als het alleen haar schoonmaaktaak was, vond ik het niet eens zo erg, maar de hele slaapkamer ligt vol met haar troep. In Nederland was mijn kamer ook niet de meest georganiseerde kamer, maar de enige die er last van had was ik zelf. Nu ligt er elke dag een enorme berg met smerige kleren, een bureau vol met boeken en nog meer spullen and last but not least wordt mijn bureau als vuilnisbelt gebruikt. De enige oplossing is natuurlijk om met haar er over te praten, maar dat hebben we al verscheidene keren gedaan. Het gewenste resultaat is echter uit gebleven. Wel complimenten aan haar, omdat ze gisteren voor het eerst een keer 1 van onze prullenbakken heeft geleegd.

Deze week was het weer niet geweldig, daarom zijn we ook maar 1 keer naar het strand geweest. De keer dat we op het strand waren was het zo warm dat we na een uurtje het al weer tijd vonden om terug te gaan om braaf aan ons huiswerk te zitten. Dat kunnen de leraren hier wel erg goed, ongelofelijke bergen huiswerk opgeven. Dit weekend was ik uitgenodigd om mee te gaan naar Laurens (kamergenootje) huis in Orlando, maar ik heb gewoon geen tijd om achter mijn bureau vandaan te kruipen.

Foto's maken gaat nog niet zo goed. Ik vergeet mijn camera elke dag en zodra we op locatie aangekomen zijn, word ik me daar bewust van. De komende tijd zal ik proberen me camera overal mee te nemen, zodat jullie thuisblijvers ook kunnen genieten van mijn prachtige omgeving.

Liefs

  • 23 September 2011 - 18:01

    Pauline:

    Welcome to college dear! Flagler is notorious for the amount of homework, but you will do just fine :) Saint Augustine overstroomd altijd zo erg. Ik werd er ook leip van vanmiddag toen ik naar de garage liep. Enne, ban je kamer genoot gewoon of klaag bij je RN. Helpt altijd :) See you around dutchie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Saint Augustine

Florida

Eerste jaar aan Flagler College

Recente Reisverslagen:

09 April 2012

To be continued...

25 Februari 2012

Just 8 weeks left

17 Januari 2012

Home Sweet Home

08 November 2011

Familyweekend&Halloween

16 Oktober 2011

The daily slog
F.

A travelling student who is not ready to settle down in one place

Actief sinds 20 Juni 2011
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 24508

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 20 December 2014

Senior Year!

25 Juni 2014 - 30 Augustus 2014

Roatán - Divemaster

19 Augustus 2013 - 01 Juli 2014

Junior year

13 Juli 2013 - 20 Juli 2013

Bahamas

22 Augustus 2012 - 16 Juni 2013

Sophomore year!

26 Augustus 2011 - 06 Mei 2012

Florida

Landen bezocht: