Familyweekend&Halloween - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van F. R. - WaarBenJij.nu Familyweekend&Halloween - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van F. R. - WaarBenJij.nu

Familyweekend&Halloween

Door: Florentine

Blijf op de hoogte en volg F.

08 November 2011 | Verenigde Staten, Saint Augustine

Het aftellen kan beginnen, over een maandje is het al winterbreak. Wel een gek gevoel, want het is hier nog steeds 23 graden. Vandaag is een echt lekkere dag. Normaal waait het heel hard en voelt het wat frisser aan, maar vandaag is het gewoon een dag voor een jurkje. Ik kan me niet voorstellen dat het in Nederland al weer winterweer is.

Het is een tijdje geleden dus er is veel gebeurd sinds het vorige verhaal. Vorige week was het Halloween en dat kon ik als Europeaan natuurlijk niet missen. Van de film MeanGirls had ik al enigszins een idee gekregen over hoe het zou zijn. Dit wordt er in de film over Halloween gezegd: "In the regular world Halloween is when children dress up in costums and beg for candy. In girlworld Halloween is the one night a year when a girl can dress like a total slut and no other girls can say anything about it."
Nou deze regel geldt ook zeker op Flagler. Ik heb heel wat pikante kostuums voor bij zien lopen. Ik voelde mezelf vrij schaars gekleed, maar toen we eenmaal op het feest aankwamen, bleken we het meeste kleren van iedereen aan te hebben. Aangezien Halloween op een maandag was, besloten veel mensen om al feestjes in het weekend te geven. Op vrijdagavond bedachten Danielle en ik om ongeveer 9 uur dat we toch nog wel naar een feestje wilde. Op dat moment hadden we nog geen kostuum en moesten we heel creatief worden. We vonden een bijtjespak in de kast van Danielles kamergenoot Marisa en we mochten het lenen. 1 kostuum was klaar, nu te tweede nog. Geinspireerd door MeanGirls, besloten we een kat te maken van mij. Het was erg leuk om iedereen verkleed te zien, hoewel ik vond dat sommige meisjes zich wel erg in de spotlight probeerden te zetten.

Toen we op zaterdag gingen winkelen in de ShoppingMall met Danielle en Marisa besloten Danielle en ik toch maar een outfit te scoren. Danielle had een jurkje met attributen gekocht om een Griekse godin te zijn en ik heb een nerdige bril en bretels aangeschaft. Op maandag avond zijn we naar een ander feestje gegaan en hebben we onze outfits geshowd. Het was een erg leuke avond.

Het weekend daarvoor was Familyweekend en hoe vier je Familyweekend zonder family? Dat is onmogelijk, dus moest mijn moeder wel komen om me gezelschap te houden. Op donderdag was het zo ver. M'n moeder zou om 1730 aankomen op Jacksonville Airport. Er waren ook veel studenten die naar huis gingen voor het weekend en ik kreeg de kans om mee te rijden naar Jacksonville. Ik wist dat ik wel even moest wachten op het vliegveld, want mijn lift zou ons om 1630 afleveren. Toen we ongeveer 5 minuten onderweg was, zag ik dat ik een gemiste oproep had: Mama mobiel. Slecht teken, ik belde terug en ja hoor vlucht gemist. Ze hadden m'n moeder op de vlucht gezet die om 21 uur aankwam, dat zou betekenen 4,5 uur wachten in het vliegveld. Maar mijn moeder zou mijn moeder niet zijn als ze zichzelf toch op de vlucht kreeg die om 7 uur aankwam. Dus na een film gekeken te hebben kwam ze al uit het vliegtuig. Het wachten viel reuze mee, maar de laatste minuten kropen voorbij. We hebben de huurauto opgehaald; een echte knalrode mustang. We zijn even naar me slaapkamer gegaan om spulletjes op te halen en daarna lekker slapen in het hotel.

De volgende dag had ik een heel leuk schema: les om 8 uur een en midterm om 12 uur. De school was zo slim om het familyweekend te plannen midden in de twee weken waarin alle midterm waren. 's Middags zijn we naar het strand geweest en hebben we daar lekker uitgewaaid. In de avond kon ik het dan toch eindelijk veroorloven om naar de Mexicaan hier te gaan (moeders betaald). We gingen samen met Marisa's ouders, Marisa en Loek, de Nederlandse jongen die hier ook op school zit. We hebben een heel leuke, lekkere avond gehad.Na het egen zijn we maar naar bed gegaan, omdat de Jetlag toesloeg.

Op zaterdagochtend zijn we naar de outletmalls gegaan, lekker rond gekeken maar niks gekocht. Daarna zijn we terug naar de school gegaan en hebben we in een Trolley gezeten die ons de stad liet zien. Ook hebben we wat boodschapjes gedaan, zoals water flesjes en voedsel. Voor het diner zijn we naar een lekkere italiaan gegaan. Hier hadden we afgesproken met Marisa en haar ouders, Becca en haar ouders en Danielle, helaas zonder haar ouders. Wederom een onwijs gezellige avond gehad.

De laatste dag kwam natuurlijk al veel te snel. We hebben in het museum gekeken wat opzicht wel interessant was. Daarna werden we uitgenodigd door Abbey (vriendinnetje) en haar vader om in een Jeep op het strand te rijden. Echt super gaaf. Toen we terug kwamen was het wel tijd om afscheid te nemen. Jammer maar helaas. Ik blijf toch nog liever hier 5 maandjes wonen hoor. Je kunt dus zeggen dat we een onwijs leuk weekend hebben gehad.

Helaas moet ik nu snel rennen naar mijn psychologie les, maar ik hou jullie op de hoogte!

Liefs

  • 08 November 2011 - 20:26

    Mama:

    Wat een mooi beeld kun jij schetsen van je leventje daar! En ik heb gezien dat het echt allemaal zo leuk is!
    Blijf vooral genieten van al het leuks dat je kunt meemaken!
    X je moeder

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Saint Augustine

Florida

Eerste jaar aan Flagler College

Recente Reisverslagen:

09 April 2012

To be continued...

25 Februari 2012

Just 8 weeks left

17 Januari 2012

Home Sweet Home

08 November 2011

Familyweekend&Halloween

16 Oktober 2011

The daily slog
F.

A travelling student who is not ready to settle down in one place

Actief sinds 20 Juni 2011
Verslag gelezen: 729
Totaal aantal bezoekers 24504

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 20 December 2014

Senior Year!

25 Juni 2014 - 30 Augustus 2014

Roatán - Divemaster

19 Augustus 2013 - 01 Juli 2014

Junior year

13 Juli 2013 - 20 Juli 2013

Bahamas

22 Augustus 2012 - 16 Juni 2013

Sophomore year!

26 Augustus 2011 - 06 Mei 2012

Florida

Landen bezocht: