Classes, beach and parties - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van F. R. - WaarBenJij.nu Classes, beach and parties - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van F. R. - WaarBenJij.nu

Classes, beach and parties

Door: Florentine

Blijf op de hoogte en volg F.

07 September 2011 | Verenigde Staten, Saint Augustine

Tijd voor een update. Ondertussen ben ik hier al bijna 2 weken en de lessen zijn ook al ruim een week begonnen.

Ik heb 4 verschillende klassen en elke dag 2 lessen. Op maandag, woensdag en vrijdag van 8 tot 9 en van 12 tot 1. Tussendoor hebben we 3 uurtjes om huiswerk te maken in onze kamer, de bibliotheek of buiten voor de klaslokalen. En om 2 uur plannen we om elke maandag woensdag en vrijdag naar het strand te gaan. Op dinsdag en donderdag heb ik les van 930 tot 1045 en van 1530 tot 1645. Dinsdag is wasdag dus zijn we daar druk mee bezig en donderdag is onze vrije dag, waarop we eventueel kunnen gaan shoppen. Helaas is ons onwijs handige schema gisteren al verkeerd gegaan, we zijn stiekem op dinsdag wezen shoppen, 2 keer zelfs! Zwaar leven dus.

Afgelopen weekend heb ik de eerste feestjes mee gemaakt, best apart allemaal omdat het illegaal moet gebeuren. Vrijdag was een stom feestje waar de newborn-students ongelofelijk veel alcohol hadden geregeld. Op een gegeven moment dacht iemand dat de politie kwam, dus was doe je dan? Je sprint de achtertuin in, springt over een hek en begint te rennen als een gek. Persoonlijk vind ik dit minder leuke feestjes, het is moeilijk om te relaxen en er zijn best veel mensen onwijs dronken. Zaterdag zijn we naar 4 feestjes geweest, deze feestjes waren een stuk kleiner en beschaafder dan het feest van vrijdag. We hebben heel veel leuke mensen ontmoet en gezellig naar muziek geluisterd. Om 0430 vonden we het mooi geweest en gingen we naar huis. Conclusie; het was een leuke avond, helaas van de 6 blaren die op me voeten zitten. Wie mooi wil zijn moet pijn lijden.

Vandaag moest ik om 8 uur in de les zijn, altijd een moeilijke taak om op tijd te zijn. Gelukkig ben ik hier nog geen een keer te laat gekomen, meestal ben ik er ruim 5 minuten voordat het begint. Ja papa en mama jullie kunnen trost zijn op jullie dochter, ze wordt toch eindelijk volwassen! Na me economieklas, die tot 1 uur duurde, was het tijd voor lunch. Vandaag heb ik me maar eens lekker Amerikaans gedragen: een groot stuk pizza. Normaal word ik als de gekke Europeaan aangekeken als ik met mijn banaantje en salade terug kom bij de tafel, want echt alles wat ze hier eten is ongezond. Gelukkig hebben ze ook elke middag en avond een sandwichbar, waar Lauren en ik een keer per dag 2 witten boterhammetjes met ham laten toasten, heerlijk! Nadat we onze buikjes rond vol en bol hadden gegeten zijn we naar het strand gereden. Het kost ons ongeveer 10 minuten om er heen te rijden en als je gelukt hebt kun je binnen 40 meter van het strand parkeren, ideaal dus. De golven waren heel hoog en er waren onwijs veel coole surfers in het water. 3 uur later zijn we naar huis gegaan om ons huiswerk af te maken, wat helemaal mislukt is, omdat mijn wiskunde boek het niet doet op mijn computer. Ik heb de dag afgesloten met een stuk hardlopen. Hardlopen is hier echt onmogelijk. Het is 30 graden, er staat geen wind en ik had ook nog eens de conditie van een lui varkentje! Ik heb niet opgegeven en het thuis nog wat workout oefeningen gedaan. Ik mag trots zijn op mezelf!

Gelukkig mag ik nu uitrusten in bed, maar eerst even douchen!

Liefs

  • 08 September 2011 - 09:14

    Elvira En Rosan:

    Heee Floor,

    We hebben net samen je verhaal gelezen, super leuk! Klinkt allemaal vet, we zijn toch wel een beetje jaloers haha.. Maar in utrecht is het ook super leuk! Spreek je snel

    Veel plezier,
    Dikke kusss

  • 08 September 2011 - 18:41

    Marieke En Derkelien:

    Hoi Floor,
    Dat klinkt wel heel relaxed; 3 keer per week naar het strand en zo weinig les! Die feesten zijn dan wel weer even afzien hè.
    Hier is de herfst begonnen en Marieke traint al weer regelmatig in de regen onder de straffe leiding van trainer/coach Peter vd L. Dat is pas echt afzien! groetjes.
    Marieke en Derkelien

  • 09 September 2011 - 14:06

    Jeroen En Eef:

    Hee Floortje,
    We zijn jaloers en vooral erg trots op je! We wachten al in spanning op je volgende verhaal. Veel plezier daar,
    Liefs van de hele fam!

  • 12 September 2011 - 13:42

    Elsje:

    Ha Floortje!

    Het klinkt wel erg leuk daar! alleen is 33 graden wel aan de hoge kant. Of valt het mee?

    Ben je op het strand vooral aan het zonnen en luieren, of heb je ook al een surfboard uitgeprobeerd? Dat lijkt me daar best spannend.

    Grappig, je eerdere verhalen over de drankfeestjes. Dat herken ik wel van mijn eigen jaar in de USA, in 1983. Ook toen al was de enige vraag bij feestjes: wie zorgt er voor drank en drugs. De politie hebben wij toen gelukkig nooit op bezoek gehad. Het lijkt toch een beetje of het verbod op alcohol tot 21 mensen extra nieuwsgierig naar alcohol maakt.

    Hier is het inmiddels herfst. Windkracht 8, geloof ik. En net nu gaan Wolf en ik een paar dagen naar Balk. Hopen op beter weer, dus.

    Veel plezier verder en ik ben benieuwd naar je vervolg-verhalen. Liefs, E (mede namens Wolf)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Saint Augustine

Florida

Eerste jaar aan Flagler College

Recente Reisverslagen:

09 April 2012

To be continued...

25 Februari 2012

Just 8 weeks left

17 Januari 2012

Home Sweet Home

08 November 2011

Familyweekend&Halloween

16 Oktober 2011

The daily slog
F.

A travelling student who is not ready to settle down in one place

Actief sinds 20 Juni 2011
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 24519

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 20 December 2014

Senior Year!

25 Juni 2014 - 30 Augustus 2014

Roatán - Divemaster

19 Augustus 2013 - 01 Juli 2014

Junior year

13 Juli 2013 - 20 Juli 2013

Bahamas

22 Augustus 2012 - 16 Juni 2013

Sophomore year!

26 Augustus 2011 - 06 Mei 2012

Florida

Landen bezocht: