Just 4 more days - Reisverslag uit Raalte, Nederland van F. R. - WaarBenJij.nu Just 4 more days - Reisverslag uit Raalte, Nederland van F. R. - WaarBenJij.nu

Just 4 more days

Door: Florentine

Blijf op de hoogte en volg F.

22 Augustus 2011 | Nederland, Raalte

Het avontuur begint nu toch echt bijna. Nog 4 hele dagen ben ik in Nederland en dan kan de trip naar Florida beginnen. De komende dagen zal ik toch vooral bezig zijn met inpakken. De 3 pagina lange paklijst ligt al klaar en waarschijnlijk ben ik de helft nog vergeten op te schrijven. Ondertussen is Else's slaapkamer ook omgetoverd tot mijn inpakkamer. Er staan al ong. 15 paar schoenen klaar, de koffer, grote rijtas en handbagage die ik ga meenemen en een stapeltje nieuwe kleren. Bedankt Else dat ik je kamer mag lenen! (ook al heb ik eigenlijk geen toestemming gevraagd).

Na lang wikken en wegen hebben we toch maar besloten om een tweede koffer mee te nemen. Natuurlijk hebben we ook gelijk de nodige extra kleren moeten inkopen om die koffer op te vullen, want mijn Nederlandse garderobe is natuurlijk niet geschikt om mee te nemen richting "the sunshine state" (hoewel ik op het weerbericht heb gezien dat het vrijdag maar 26 graden wordt en gaat regenen, heb ik weer).

Via de onhandige website van Flagler, heb ik kunnen uitvogelen wie mijn roommates zijn. Ik zit met 3 meiden in het hoofdgebouw in kamer 271, gezellige boel lijkt mij zo. Via facebook hebben we al aardig wat contact gehad over van alles; willen we een koelkast? waar komen jullie vandaan? wat plan je om in in de weekenden te doen? wat is je favoriete snoep? en nog veel meer. Het lijken me drie gezellige meiden, dus het komt vast wel goed. Twee meisjes komen uit Florida zelf en de derde komt uit Washington state.

Op de website van Flagler heb ik ook mijn rooster gekregen. Ik heb 4 vakken; english writing, macro economics, statistics en psychology. Elke maandag woensdag en vrijdag heb ik les van 08:00 tot 08:50 en van 12:00 tot 12:50 (engels en economie) en elke dinsdag en donderdag 09:30-10:45 en 15:30-16:45 (wiskunde en psychologie). Het valt dus volgens mij wel mee hoeveel echte contacturen in heb, wel jammer voor zo'n ochtendmens als ik dat het 3x per week om 8 uur in de ochtend is.

Vrijdag is het dus zo ver. Om ongeveer 04:00uur zal de auto richting Dusseldorf airport vertrekken. Op het vliegveld van Dusseldorf zal ik Loek treffen. Deze jongen uit Apeldoorn gaat volgend jaar ook aan Flagler studeren, dus is het wel net zo gezellig om samen te vliegen.

Nu ga ik snel verder met de voorbereidingen die ik nog moet treffen voordat ik dit kikkerlandje kan verlaten. Wil je een bericht ontvangen als ik een nieuwe blog schrijf, of foto's upload? Vul dan je gegevens in bij 'Blijf op de hoogte', dan krijg je automatisch bericht als er weer nieuwe verslagen of foto's worden geupload. Deze keer zal ik mijn verslag ook op facebook posten, maar de volgende keer niet meer (tenminste als het me lukt).

  • 22 Augustus 2011 - 09:23

    Annelot (CISV):

    Wat een spannend avontuur Floor! Veel plezier en succes, je maakt er vast iets geweldigs van :) xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Raalte

Florida

Eerste jaar aan Flagler College

Recente Reisverslagen:

09 April 2012

To be continued...

25 Februari 2012

Just 8 weeks left

17 Januari 2012

Home Sweet Home

08 November 2011

Familyweekend&Halloween

16 Oktober 2011

The daily slog
F.

A travelling student who is not ready to settle down in one place

Actief sinds 20 Juni 2011
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 24509

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 20 December 2014

Senior Year!

25 Juni 2014 - 30 Augustus 2014

Roatán - Divemaster

19 Augustus 2013 - 01 Juli 2014

Junior year

13 Juli 2013 - 20 Juli 2013

Bahamas

22 Augustus 2012 - 16 Juni 2013

Sophomore year!

26 Augustus 2011 - 06 Mei 2012

Florida

Landen bezocht: